12. listopadu 2017

ROME

Jednou z věcí co bych ráda tenhle podzim/zimu stihla, byl výlet do Říma s Božským. Mělo to být naše první malé dobrodružství, které jsem naplánovala. Když pak přijde den D a vyrážím na letiště, bývám dost nervózní. Víte jak, aby vše klaplo tak jak má, aby šlo všechno v pohodě. No a hned na letišti se mi podařilo nechtěně Božského poslat na Terminál 1 místo na Terminál 2. 😃

Hned první den v Římě bylo krásné počasí. Tak jsme vyrazili ke Koloseu. Protože co si budeme povídat, když se mě někdo zeptá na Řím, okamžitě mi vyskočí Koloseum. Jen co vyjdete z metra uvidíte ho. Vím, že Koloseum je veliké, ale i tak mě překvapilo to, jak moc veliké doopravdy je. Protože po letu  je člověk vždycky celkem vyčerpaní a hladový, obzvlášť pokud vstává v pět ráno, dohodli jsme se, že prohlídku vnitřku necháme na další den. Takže jsme jen  prošli okolí. Našli, kde se dají koupit lístky dovnitř, udělali pár fotek a hned potom vyrazili na jídlo. Přesně jsme udělali tu chybu, kterou lidé čekají od turistů. Jít do nejbližší restaurace, kde si za jídlo připlatíte klidně i 4-5 euro.

Druhý den po deštivém dopoledne na hotelu jsme vyrazili na naší první zastávku Cirkus Maximum. Na místo, kde kdysi závodily koňské povozy. Byla jsem trochu zklamaná přiznávám, člověk od toho čeká víc než pár kamínků a jednu věžičku. Po cestě do centra pak byla také ústa pravdy a tibetský ostrov Isolu. Jsou to zajímavá místa o kterých moc lidí neví. Cestou k památníku Viktora Emanuela II je mnoho malých uliček, ve kterých najdete malé obchůdky ale také bistra občerstvením za rozumné ceny. Jako svačina ideální. Návštěva samotného památníku byla také zážitek. Památník V. Emanuela II je obrovská krásná  stavba, která je 70 metrů vysoká, 135 metrů široká a 130 metrů dlouhá. Prostě obrovský monument s velikými sochami, spoustou schodů a nádherným výhledem. Je tam také možnost si koupit lístek asi za 10 euro na úplnou špičku monumentu. My si ho nekoupili, protože ten den ráno pršelo a všechno to tam klouzalo. Po všech těch schodech nám vyhládlo a vyrazili jsme na oběd. Po obědě následovala cesta k Fontáně di Trevi, kam můžete hodit minci pro štěstí. Následovalo hledání Pantheonu a známého náměstí Navona. Pak se nám povedlo tak trochu se ztratit a hledat metro na mapě. To bylo těžké, protože označení metra M v mapě znamená také zastávku autobusu. Nakonec, když náš plán najít metro selhal, šli jsme nejbližší cestou na Andělský hrad s krásným mostem a od něj rovnou k Vatikánu k bazilice Sv. Petra. Musím uznat, že takovou frontu lidí bych rozhodně nečekala. Po zastávce na italskou zmrzlinu s výhledem na Vatikán, stačilo jen najít cestu a vyrazili ke španělským schodům.

Ve středu jsem měla naplánované jen 4 věci, ale i tak nám to vyšlo na celý den. Naplánovaný byl totiž vnitřek Kolosea, Forum Romanum, Palatino a Kapitol. Naproti Koloseum jsou stánky, ve kterých se dá koupit lístek na všechny 3 místa (Vnitřek Kolosea, Palatino a Forum) Pozor dá se platit jen kartou. Hotově musíte vystát frontu přímo u vchodu do Kolosea a ta je často mnohem delší. Díky tomu že je Česko členem EU a je nám mezi 18-25 lety měli jsme možnost si koupit zvýhodněné vstupné za 7,50 euro. Pak už jen stačilo projít kontrolou a byli jsme uvnitř. Co vám budu říkat. Zatím v žádném městě, kde jsem byla, na mě historie nepůsobila tak jako Římě. Koloseum je naprosto neuvěřitelné a okolí je úžasné. Každé euro i každá minuta stojí za to vidět. Kdo neviděl neuvěří a rozhodně by se měl jet podívat.

Poslední večer v Římě mě můj Božský pozval na romantickou večeři do krásné restaurace mezi Koloseem a Památníkem Viktora E. II. Měli jsme Aperol a úžasné jídlo. Já měla moje milované lasaně, Božský pizzu Margaritu a jako zákusek nám objednal italské tiramisu. Ještě teď když na to pomyslím sbíhají se mi sliny. V ten moment, když jsme večeřeli, mi bylo jasné, že jsem se neměla čeho bát, protože všechno dopadlo nad mé očekávání. Všechna ta panika před odletem, byla naprosto zbytečná. Cestování s někým koho máte rádi a na koho se můžete spolehnout je rozhodně lepší než cestování osamotě.

Teď když jsem zpátky v Praze, přemýšlím nad tím, že si sepíšu seznam míst/ měst/ zemí, které bych chtěla vidět. Měli byste zájem o takový článek? Dejte vědět do komentářů.

1.DEN - pondělí

2. DEN - úterý

3. DEN - středa